Yritysviestintää on kaikki se kuva, mitä yrityksestä annetaan ulospäin. Siksi ei ole yhdentekevää, miltä yrityksen toimitilat näyttävät. Vaikka tiloissa kävisikin vain vähän ulkopuolisia, voi brändiin sopiva sisustus toimia hienosti valokuvissa viestinnän apuvälineenä.
Ulkoasu on osa brändiä
Kaikki yritykset tarvitsevat asiakaskuntaa. Hyvin harva yhteisö pärjää ilman jatkuvaa kommunikointia asiakkaita ja sidosryhmiä kohti. On tarpeen viestiä esimerkiksi lain vaatimista seikoista osakkaille, mutta brändiä tulee pitää jatkuvasti yllä ja yritystä esillä. Lehdistötiedotteiden ja tekstien osalla graafisella ja visuaalisella ulkoasulla on suuri merkitys siinä, millainen välitön vaikutelma yrityksestä annetaan.
Valokuvien taustalla on väliä
Yritykset luovat brändiään varsinaisella graafisella ulkoasullaan, johon liittyy mm. logo, värit ja käytetyt fontit. Mutta ulospäin annettuun vaikutelmaan liittyvät monet muutkin yksityiskohdat. Jos toimistolla otetaan kuvia, niin millaisen taustan edessä poseerataan? Pönötyskuvat kirjoituspöydän takana istuen eivät ehkä jää mieleen ainakaan hyvällä tavalla. Entä jos takana olisikin valokuvatapetti yrityksen toimialaan liittyen? On oleellista miettiä, millaisessa ympäristössä kuvat otetaan, jotta niistä välittyisi haluttu vaikutelma.
Jos toimitiloissa käy vain vähän vieraita, ei ole pakko laittaa koko sisustusta uusiksi. Voi riittää, kunhan on joitain tarkkaan harkittuja ympäristöjä, joissa valokuvat otetaan. Ehkä valokuvatapetti-ideasta voi syntyä aivan uutta potkua yritysviestintään, jos sitä alkaa hyödyntää Instagramissa ja verkkosivujen ulkoasussa. Nykyään oikeastaan mistä vain kuvista voi teettää valokuvatapetin ja myös valmiina löytyy valikoimaa monista eri aiheista.